Biznes w dobrym towarzystwie

Biznes w dobrym towarzystwie

Zbadaliśmy, kto najczęściej sięga po magazyn i jakich informacji szuka na portalu Franchising.pl.

Aż 50 proc. czytelników to przedsiębiorcy, którzy prowadzą swoją firmę i rozważają uruchomienie kolejnego biznesu we franczyzie. Ponad 40 proc. czytelników to dyrektorzy i menedżerowie wyższego i średniego szczebla, którzy zamierzają uruchomić swój biznes na licencji. Interesuje ich praktyczne podejście do biznesu, dlatego najczęściej sięgają po porady, raporty i analizy.

W ocenie pisma najwyższy stopień otrzymał dział „Supertemat”, w którym co miesiąc omawiane są pomysły na biznes z kolejnej branży opatrzone komentarzami franczyzodawców. Wysokie noty otrzymał również dział „Mam firmę”, czyli instrukcja, jak krok po kroku otworzyć firmę. Ankietowani wysoko ocenili okładkę naszego pisma. Kolorystyka, znana postać związana z biznesem i zajawki tematów skutecznie przyciągają uwagę przedsiębiorców. Wygląd i styl czasopisma zdaniem badanych zasłużyły na mocną 4.

Badanie pokazało, że portal Franchising.pl zdecydowanie częściej odwiedzają młodzi przedsiębiorcy. Blisko 52 proc. wszystkich użytkowników to aktywni franczyzobiorcy, stąd też duże zainteresowanie publikacjami z działu „Mój franchising”. Tu również czytelnicy oczekują więcej porad i praktycznych informacji na temat biznesu franczyzowego.

Biznes dobrze policzony

Jak wynika z ankiet, nie bez wpływu na wybór tekstów przez czytelników pozostaje kryzys. W trudnych dla biznesu czasach najbardziej pożądane okazały się porady i wskazówki dotyczące zarządzania swoją firmą. Dlatego już od najbliższego numeru będziemy podpowiadać, jak prowadzić biznes w trudnych czasach, gdzie szukać oszczędności i jak ograniczać koszty. Wiedzą i doświadczeniem dzielić się będą specjaliści z firm doradczych, ale przede wszystkim inni przedsiębiorcy. Zgodnie z sugestią czytelników wyliczenia dotyczące otwarcia własnego biznesu będą bardziej szczegółowe; symulacje przygotowywane będą dla konkretnych warunków biznesowych. Nowością są wskazówki dotyczące formalności oraz opis rynku i lokalnego otoczenia konkurencji.

Pierwsze kroki biznesmena

Blisko 80 proc. naszych czytelników to specjaliści na etacie, którzy planują otwarcie własnej firmy, a połowa z nich rozważa kupno licencji franczyzowej. Z myślą o osobach, które dopiero będą otwierały własną firmę, magazyn będzie zawierał więcej porad prawnych, informacji na temat źródeł finansowania i formalności, jakie wiążą się z zarejestrowaniem własnej działalności. Wśród oczekiwanych tematów, ankietowani najczęściej wskazywali biznes internetowy, dlatego rozbudowany zostanie dział „E-firma”. Więcej uwagi poświęcone zostanie początkującym biznesom. W nowej rubryce: „Pierwszy rok we franczyzie” będzie można przeczytać historie niedawnych debiutantów, którzy podzielą się swoimi pierwszymi doświadczeniami w prowadzeniu biznesu na licencji.

Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w badaniu. Dzięki zdobytym opiniom możemy jeszcze lepiej dopasować się do Waszych potrzeb i pomagać w osiągnięciu najważniejszego celu -sukcesu w biznesie.

Wśród ankietowanych rozlosowaliśmy nagrody, a zwycięzcy zostali już poinformowani drogą e-mailową. Gratulujemy!

Arkadiusz Słodkowski

Facebook Comments Box

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments Box