Zmagasz się ze zmniejszonym wchłanianiem żelaza? Musisz to wiedzieć!

Zmagasz się ze zmniejszonym wchłanianiem żelaza? Musisz to wiedzieć!

Tabletki dla osób o zmniejszonym wchłanianiu żelaza Często stosując różne diety (wegetariańska, wegańska) lub środki lekarskie narażamy się na niedobór żelaza. Pierwiastek ten nie jest wytwarzany samoczynnie przez organizm. Należy go dostarczać z zewnątrz. Kiedy żywność okazuje się niewystarczająca, warto zastosować środek medyczny, którego wysoka przyswajalność pokryje codzienne zapotrzebowanie organizmu na żelazo. Kto jest narażony na

Tabletki dla osób o zmniejszonym wchłanianiu żelaza

Często stosując różne diety (wegetariańska, wegańska) lub środki lekarskie narażamy się na niedobór żelaza. Pierwiastek ten nie jest wytwarzany samoczynnie przez organizm. Należy go dostarczać z zewnątrz. Kiedy żywność okazuje się niewystarczająca, warto zastosować środek medyczny, którego wysoka przyswajalność pokryje codzienne zapotrzebowanie organizmu na żelazo.

Kto jest narażony na zmniejszoną wchłanialność żelaza?

Na zmniejszoną wchłanialność żelaza narażone są przede wszystkim osoby, które stosują dietę bezmięsną. Jest to spowodowana tym, że istnieją dwa rodzaje żelaza. W produktach roślinnych znajduje się żelazo niehemowe. Przyswajalność żelaza niehemowego przez organizm jest utrudniona.

Osoby, które zażywają lekarstwa są narażone na zmniejszoną wchłanialność żelaza w organizmie. Które lekarstwa szczególnie wpływają na zaburzone przyswajanie tego pierwiastka?

– leki na zgagę

– cholestyramina

– magnez

– wyciągi eteryczne z trzustki

– antybiotyki tetracyklinowe

Jakie produkty zmniejszają wchłanialność żelaza?

Mogłoby się wydawać, że zdrowe produkty muszą wpływać korzystnie na funkcjonowanie organizmu. Jednak nie zawsze tak się dzieje.

Jakie substancje hamują wchłanianie żelaza?

– fityniany,

– fosforany,

– wapń,

– polifenoli.

Dlaczego tak się dzieje? Powyższe substancje wiążą żelazo w nieprzyswajalne związki.

Bardzo ważne jest łączenie składników pokarmowych, gdyż niektóre kombinacje zamiast pomagać, mogą utrudniać wchłanialność żelaza. Jeśli zmagasz się ze zmniejszoną wchłanialnością tego pierwiastka, postaraj się ograniczyć następujące produkty w diecie:

– czekoladę,

– kawę,

– mocną herbatę,

– otręby pszenne,

– białko sojowe.

Co suplementować przy niedoborze żelaza?

Żelazo pełni tak wiele istotnych funkcji w organizmie, że czasem jego suplementacja okazuje się konieczna. Ma to miejsce szczególnie w przypadku osób, u których zmniejszona jest jego przyswajalność.

Tabletki Chela-Ferr wykazują się wysoką przyswajalnością oraz są bezpieczną w użyciu formą żelaza.

W badaniach klinicznych udowodniono, że Chela-Ferr skutecznie niweluje niedobory tego cennego pierwiastka, jednocześnie nie powodując żadnych niepożądanych skutków ubocznych. Preparat jest w pełni bezpieczny dla kobiet w ciąży.

Facebook Comments
Redaktor
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply

Latest Posts

Top Authors

Most Commented

Featured Videos

Facebook Comments