Prawie wszystkie stoiska z telefonami i akcesoriami GSM Teletorium znajdują się w centrach handlowych.
Teletorium posiada w centrach handlowych w całej Polsce 178 punktów sprzedaży prowadzonych przez franczyzobiorców. Spółka należy do wrocławskiej Grupy Kapitałowej Tel-ForceOne notowanej od 2007 roku na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Na stoiskach firmy znajdują się telefony i akcesoria GSM, doładowania pre–paid. Partnerzy Teletorium skupują także telefony oraz zajmują się ich naprawą.
– Sprzedajemy nasze produkty i usługi na stoiskach w centrach handlowych. W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku otworzyliśmy ponad 30 nowych placówek, m.in. w Złotych Tarasach i Sadyba Best Mail w Warszawie, w galeriach: Leszno, Felicity Lublin i Millenium Rzeszów. Czekają nas kolejne otwarcia: w stolicy, Gliwicach i Lublinie – wylicza Piotr Andrzejewski, dyrektor zarządzający Teletorium.
W 95 proc. przypadków Teletorium wybiera lokalizacje w centrach handlowych. Franczyzodawca poszukuje do współpracy partnerów głównie w północnej i północno–wschodniej Polsce, w tym w Suwałkach, Trójmieście, Szczecinie i Płocku. Optymalna powierzchnia stoiska wynosi 6-10 m\ Inwestycja w biznes wiąże się z koniecznością zakupu kasy fiskalnej i zatowarowania, co kosztuje 35-40 tys. zł. Centrala dostarcza meble, które są dzierżawione przez okres trwania umowy.
– Stawiamy zarówno na duże, jak i mniejsze miasta. Oceniając atrakcyjność obiektu handlowego, bierzemy pod uwagę relację kosztów do potencjału lokalizacji oraz obecności konkurencji. Sąsiedztwo konkurencji w dużych centrach handlowych jest neutralne, a czasem bywa pozytywne dla obrotów. W mniejszych obiektach staje się wadą i prowadzi do nierentowności lokalizacji dla obu konkurujących sklepów. Przy ograniczonej podaży centrów handlowych konkurencja na rynku jest ogromna, co w dłuższej perspektywie jest korzystne dla klientów detalicznych – wyjaśnia Piotr Andrzejewski.
Franczyzodawca oczekuje od potencjalnych partnerów doświadczenia w handlu i znajomości branży GSM. Nie pobiera opłaty wstępnej, natomiast opłatę miesięczną negocjuje indywidualnie z każdym partnerem. Czas zwrotu z inwestycji według franczyzodawcy wynosi około sześciu miesięcy i zależy od lokalizacji oraz tego, czy właściciel stoiska również pracuje na stanowisku sprzedawcy. Teletorium zapewnia partnerom również dostęp do asortymentu w atrakcyjnych cenach, udziela wsparcia w zakresie właściwego zatowarowania i marketingu, a opiekun z działu handlowego pomaga w prowadzeniu biznesu.