SKUTECZNOŚĆ ĆWICZEŃ W OPINII NAUKOWCÓW cz.2

SKUTECZNOŚĆ ĆWICZEŃ W OPINII NAUKOWCÓW cz.2

MIĘŚNIE NAJSZERSZE GRZBIETU Tabela 2 PODCIĄGANIE SZTANGI DO BRZUCHA W OPADZIE TUŁOWIA – 93% PODCIĄGANIE SZTANGIELKI DO BOKU W OPADZIE TUŁOWIA – 91% PODCIĄGANIE PÓŁSZTANGI W OPADZIE TUŁOWIA – 89% PRZYCIĄGANIE DO KLATKI PIERSIOWEJ DŁUGIEGO DRĄŻKA GÓRNEGO WYCIĄGU – POZYCJA SIEDZĄCA – 86% POZIOME PRZYCIĄGANIE DO BRZUCHA DRĄŻKA WYCIĄGU – POZYCJA SIEDZĄCA – 83% Dużym

MIĘŚNIE NAJSZERSZE GRZBIETU

Tabela 2

PODCIĄGANIE SZTANGI DO BRZUCHA W OPADZIE TUŁOWIA – 93%

PODCIĄGANIE SZTANGIELKI DO BOKU W OPADZIE TUŁOWIA – 91%

PODCIĄGANIE PÓŁSZTANGI W OPADZIE TUŁOWIA – 89%

PRZYCIĄGANIE DO KLATKI PIERSIOWEJ DŁUGIEGO DRĄŻKA GÓRNEGO WYCIĄGU – POZYCJA SIEDZĄCA – 86%

POZIOME PRZYCIĄGANIE DO BRZUCHA DRĄŻKA WYCIĄGU – POZYCJA SIEDZĄCA – 83%

Dużym zaskoczeniem jest brak tak popularnego ćwiczenia, jakim jest podciąganie się na drążku. Powodem jego nieobecności jest rozbieżność zdań naukowców. Prof. Bompa uważa to ćwiczenie za mało skuteczne, natomiast prof. Fahey za tak samo skuteczne jak podciąganie sztangi do brzucha w opadzie tułowia.

Nie mogąc wypracować wspólnego zdania, zdecydowali się nie umieszczać ćwiczenia w tabeli. Na pewno mocno angażuje ono do pracy dużą grupę mięśni górnego grzbietu, przez co praca mięśni

najszerszych grzbietu nie jest dobrze wyizolowana. W obronie tego ćwiczenia staje legenda światowej kulturystyki, Arnold Schwarzenegger, który zawsze uważał je za jedno z najlepszych ćwiczeń na rozwój mięśni najszerszych grzbietu.

MIĘŚNIE NARAMIENNE części boczne

Tabela 3

UNOSZENIE SZTANGIELEK BOKIEM W GÓRĘ NA ŁAWCE LEKKO SKOŚNEJ – POZYCJA SIEDZĄCA – 66%

UNOSZENIE SZTANGIELEK BOKIEM W GÓRĘ – POZYCJA STOJĄCA – 63%

UNOSZENIE SZTANGIELEK BOKIEM W GÓRĘ – POZYCJA SIEDZĄCA – 62%

UNOSZENIE RAMION BOKIEM W GÓRĘ Z RĄCZKAMI GÓRNYCH WYCIĄGÓW – POZYCJA STOJĄCA – 47%

Bardzo może dziwić brak wyciskania sztangi zza karku, ale prof. Bompa uważa, że jest to ćwiczenie bardziej na rozbudowę przednich części mięśni naramiennych niż bocznych. Inną opinię wyraża prof. Fahey, uważając je za bardzo skuteczne w rozwoju ogólnej masy mięśni naramiennych.

Jak wynika z tabeli, jest duża przewaga ćwiczeń z użyciem sztangielek nad ćwiczeniami z użyciem wyciągów.

Użycie talerzy do sztangi zamiast sztangielek ułatwia wykonywanie tępo ćwiczenia

SPIS TREŚCI

SKUTECZNOŚĆ ĆWICZEŃ W OPINII NAUKOWCÓW cz.1

SKUTECZNOŚĆ ĆWICZEŃ W OPINII NAUKOWCÓW cz.2


http://artywwebie.pl/skutecznosc-cwiczen-w-opinii-naukowcow-cz-3/
http://artywwebie.pl/skutecznosc-cwiczen-w-opinii-naukowcow-cz-4/

Facebook Comments
Redaktor
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply

Latest Posts

Top Authors

Most Commented

Featured Videos

Facebook Comments