Magnez na skurcze mięśni

Magnez na skurcze mięśni

Co to są skurcze mięśni?

Skurcze mięśni to dolegliwość, którą znają wszyscy. Potrafią być bardzo bolesne, szczególnie dokuczają w nocy. Mogą trwać nawet do kilkunastu sekund, ale dyskomfort spowodowany silnym skurczem utrzymuje się zazwyczaj jeszcze kilkanaście godzin. Kurcze mięśni dotyczą zarówno sportowców jak i ludzi żyjących mniej aktywnie lub w ogóle unikają wysiłku fizycznego. Wiek nie ma tu większego znaczenia- na skurcze cierpią i osoby młode jak i starsze.

Czym jest magnez dla organizmu?

Magnez jest jednym z najważniejszych pierwiastków. Ma największe znaczenie w dwóch układach organizmu człowieka – mięśniowym i nerwowym. Magnez bowiem reguluje ciśnienie krwi, ma znaczący wpływ na wydolność mięśni oraz zwiększa przewodnictwo nerwowe. Utrzymanie prawidłowego poziomu magnezu jest ważne też dla serca (zmniejsza ryzyko zawałów), zapobiega stanom zapalnym (które mogą prowadzić do rozwoju nowotworów) czy zmniejsza ryzyko depresji i cukrzycy!

Co powoduje utratę magnezu i jak go uzupełnić?

Poprzez intensywny wysiłek fizyczny, stres, wysiłek intelektualny, utratę elektrolitów, magnez jest wydalany z organizmu. Uzupełniany jest wraz z pożywieniem. Zbilansowana dieta może pomóc w uzupełnianiu niedoborów, warto sięgać więc po:

  • orzechy, nasiona i pestki (zwłaszcza dyni) oraz migdały,
  • zielone warzywa: szpinak, fasolka szparagowa, jarmuż,
  • ryby: łosoś, halibut,
  • gorzka czekolada,
  • awokado.

Czy samą dietą można uzupełnić niedobory magnezu?

W teorii jest to możliwe. W praktyce jednak okazuje się, że jest tak wiele czynników wpływających na poziom magnezu, że warto go suplementować. Aktualnie najlepszym i najlepiej przyswajalnym preparatem jest Chela Mag B6. Warto poczytać o jego działaniu: http://chelamagb6.pl/?page=1-magnez-na-skurcze-miesni

 

 

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments