BRAMY GARAŻOWE Z NAPĘDEM

BRAMY GARAŻOWE Z NAPĘDEM

Maecenas mauris elementum, est morbi interdum cursus at elite imperdiet libero. Proin odios dapibus integer an nulla augue pharetra cursus.

DOBRZE ZABEZPIECZONA PRZED WŁAMANIEM

System alarmowy w budynku eliminuje konieczność dodatkowego zabezpieczania bramy garażowej. Wtedy wystarcza standardowy zamek, w jaki producent zaopatruje każde wrota. W garażach bez instalacji alarmowej zakłada się natomiast zamek z klamką obrotową i ryglem, bądź zamek uruchamiany pilotem i napęd z blokadą dociskową. Ostatnie rozwiązanie zabezpiecza bramę przed jej podważeniem z zewnątrz. Dla bram rolowanych przeznacza się blokadę antywłamaniową do założenia na wale nawijającym.

NAPĘD

Automatyczny napęd, w skład którego wchodzą siłownik (silnik uruchamiający skrzydło bramy) oraz układ sterujący, zapewnia znacznie większy komfort użytkowania bramy, w porównaniu z ręczną obsługą.

Bramy rolowane mają go w standardzie (producenci wbudowują go w mechanizm nawijający, ponadto prawie zawsze dodają fotokomórkę), natomiast do uchylnych i segmentowych dobiera się je na miejscu. Siła ciągu napędu (może mieć od 400 do 1200 N) musi iść w parze z masą i powierzchnią bramy, a także z częstotliwością jej pracy (podczas zakupu warto sprawdzić parametr maksymalnej dziennej liczby cykli otwierania/zamykania). Ważna jest również szybkość otwierania i zamykania wrót – tu rozpiętość wynosi od 10 do 22 cm/s. Napęd może mieć baterię, na wypadek braku zasilania elektrycznego, oraz systemy zabezpieczające przed przytrzaśnięciem, np. sprzęgło bezpieczeństwa, zamki i fotokomórki, mechanizm spowalniający ruch bramy tuż przed jej zamknięciem. Cena napędu, w zależności od rodzaju i siły ciągu, kształtuje się w przedziale 400-2000 zł.

Obsługa. Bramą można sterować przy użyciu pilota, przycisku na ścianie, klucza lub zamka kodowego. Korzystanie z pilota jest najwygodniejsze, ponieważ można sterować wrotami wprost z garażu albo z samochodu. Piloty dwukanałowe, oprócz sterowania pracą bramy garażowej, zwykle jednocześnie obsługują bramę wjazdową. Piloty czterokanałowe regulują dodatkowo np. oświetlenie garażu, otwarcie/zamknięcie furtki, funkcjonowanie rolet okiennych.

Warto wiedzieć, że montażu napędu mogą dokonać tylko elektrycy z uprawnieniami i że napęd do bram segmentowych z górnym otwieraniem zakłada się pod sufitem garażu, natomiast z otwieraniem bocznym – nad nadprożem lub na ścianie bocznej.

Facebook Comments
Redaktor
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply

Latest Posts

Top Authors

Most Commented

Featured Videos

Facebook Comments