ABC Treningów – kulturystyka cz.2

ABC Treningów – kulturystyka cz.2

RÓŻNORODNOŚĆ ĆWICZEŃ BARDZO WSKAZANA Mięśniem najbardziej podatnym na stres związany z treningiem siłowym jest biceps. Wystarczy mała niedyspozycja i obwód tego mięśnia maleje (nie dotyczy to siły bicepsa). Wystarczy jednak zadbać o to, aby takie niedyspozycje się nie zdarzały i przez 2-3 treningi solidnie bicepsy potrenować, aby wszystko wróciło do normy. Jest jednak jeden warunek,

RÓŻNORODNOŚĆ ĆWICZEŃ BARDZO WSKAZANA

Mięśniem najbardziej podatnym na stres związany z treningiem siłowym jest biceps. Wystarczy mała niedyspozycja i obwód tego mięśnia maleje (nie dotyczy to siły bicepsa). Wystarczy jednak zadbać o to, aby takie niedyspozycje się nie zdarzały i przez 2-3 treningi solidnie bicepsy potrenować, aby wszystko wróciło do normy. Jest jednak jeden warunek, bicepsy muszą być trenowane na różne sposoby. Najlepiej każde ćwiczenie robić przy innym ustawieniu ciała. Jeżeli na treningu mamy zrobić 3 ćwiczenia na te mięśnie, to jedno należy robić w pozycji stojącej (np., unoszenie przedramion ze sztangą stojąc), drugie w pozycji siedzącej z tułowiem odchylonym do tyłu (unoszenie przedramion ze sztangielkami na ławce skośnej), trzecie także w pozycji siedzącej, z tym, że z tułowiem pochylonym do przodu (unoszenie przedramienia ze sztangielką siedząc -łokieć oparty o wewnętrzną część uda).

PARTNER TRENINGOWY

Unoszenie przedramion ze sztangielkami

Unoszenie przedramion ze sztangielkami

Warto ćwiczyć z partnerem treningowym jeżeli jest on mocno zmotywowany do treningów. Jeżeli takiej motywacji nie ma, lepiej ćwiczyć samemu. Podstawowy problem z jakim możemy się zetknąć ćwicząc z partnerem polega na tym, że każdy chce realizować swój program treningowy. Zamiast się spierać o sposób prowadzenia treningów, warto wziąć pod uwagę to, że różnorodność sprzyja rozbudowie mięśni. Zatem warto raz ćwiczyć według swojego pomysłu, a raz według pomysłu partnera treningowego.

PODSTAWOWE REGUŁY, KTÓRE POWINNY OBOWIĄZYWAĆ W TRENINGACH Z PARTNEREM TO:

– jak najmniej rozmów,

– żadnego narzekania przed i podczas treningu,

– żadnych pytań podczas wykonywania ćwiczeń.

Rozmowy podczas treningu to nie tylko niepotrzebna i niekontrolowana strata czasu, ale też wybicie z dobrego nastawiania do ćwiczeń. Trening nie polega tylko na podnoszeniu i opuszczaniu ciężaru, ale też na mocnym czuciu pracy mięśni, a do tego potrzebne jest duże skupienie i spokój w głowie. Dotyczy to zarówno czasu, w którym jest wykonywana seria, jak i czasu odpoczynku między seriami.

Jeżeli podczas odpoczynku będziemy wdawać się w niepotrzebne rozmowy, to nasza uwaga zostanie automatycznie przekierunkowana na temat rozmowy, wskutek czego o wiele trudniej będzie nam się skupić na pracy mięśni podczas następnej serii. To nas wybije z rytmu, a konsekwencją tego będzie m.in. mniejsze zaangażowanie mięśni w wykonywane ćwiczenie.

Sala treningowa to nie gabinet psychologa, w którym można sobie pozwolić na narzekanie i utyskiwanie. Negatywne emocje partnera potrafią skutecznie popsuć nasze nastawienie do treningu. Podczas treningu problemy należy odsunąć na bok i zająć się tylko treningiem.

Partner treningowy zadający nam pytania podczas wykonywania serii stanowi duże niebezpieczeństwo. Nic tak nie rozprasza naszej uwagi podczas wykonywania serii, jak pytania zadawane z boku. Załóżmy, że robimy serie przysiadów na dużym ciężarze. Jesteśmy mocno skupieni na utrzymaniu prawidłowej pozycji ciała i prowadzeniu ruchu po odpowiednim torze. Nagle partner zadaje nam kilka pytań. Mimo że tego nie chcemy dekoncentrujemy się, a w takiej sytuacji łatwo o błąd, który może zakończyć się groźną kontuzją.

Sylwester Wiatr

Facebook Comments
1 comment
Redaktor
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply

1 Comment

Latest Posts

Top Authors

Most Commented

Featured Videos

Facebook Comments